


TERAPIA PEDAGOGICZNA
​
Terapia pedagogiczna, nazywana reedukacją, zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi bądź wyrównawczymi, to szereg specjalistycznych oddziaływań na dziecko, które przejawia różnego rodzaju nieprawidłowości w rozwoju psychomotorycznym i społecznym w obrębie motywacji, emocji, nabywania i przyswajania wiedzy, integracji i współżycia socjalnego.
​
Zasadami, na podstawie których możliwe jest skuteczne prowadzenie terapii pedagogicznej, są:
stopniowanie trudności, czyli nauka czynności i przyswajania wiedzy od prostych ćwiczeń terapeutycznych do bardziej zaawansowanych; w terapii pedagogicznej nie ma reguł czasowych w nauce umiejętności;
korekcja zaburzeń, czyli trening funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych;
kompensacja zaburzeń, czyli ćwiczenia terapeutyczne polegające na łączeniu funkcji zaburzonych z niezaburzonymi w celu wytworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych, poprzez integrację psychomotoryczną;